הנושא ראשון יאס 39.

עינב מחלקת את הסיכומים והתרגילים.

הסיכומים מסודרים בכתב יד ברור וקריא. עינב חיברה אותם בעצמה, ומעדכנת אותם כל מועד. הם מודפסים בצבע מלא עם מירקורים ועטים צבעוניים כדי להקל על ההבחנה בנקודות חשובות.

היא קוראת חלקים נבחרים מהסיכומים תוך שהיא מדגישה היכן שצריך. ואז נגשים לחלק התרגול.

חוברת התרגילים נשלפת. עינב קוראת תרגיל אחר תרגיל ופותרת אותם על הלוח.

רובם הגדול של התרגילים לקוחים ממבחנים, אם של המועצה ואם של המכללות והאוניברסיטאות למינהם, בקיצור שאלות כבדות.

אפרופו שאלות כבדות, עינב אומרת "אין שאלות מסובכות! יש שאלות מורכבות! ואת המורכבות ניתן לפרק לגורמים פשוטים".

זה משפט פצצה. רק לחשוב על זה! אם אתה צורב בראש שלך שאין שאלות מסובכות וכל מה שנדרש ממך זה לפרק את המורכבות. ואז לפתור את החלקים הפשוטים, הרי מכל שאלה, גם המורכבת ביותר שתקבל במועצה, תצליח לגרד נקודות. וכך ממש אני עשיתי במבחן של המועצה והצלחתי להרים את הראש מעל למים ולשרוד.

במהלך השיעור, מודגשים נקודות חשובות. מול עיני הסטודנטים מוצגת שוב ושוב דרך הפתרון היעיל והמדוייק ביותר הקיים בשוק.

השיעור מסתיים בשיעורי בית שצריך לפתור עד למפגש הבא ולהגיש לעינב. עינב עוברת על כל התרגילים ומחזירה אותם ללא יוצא מן הכלל במפגש הבא. וזו עוד תכונה מדהימה שגילתי אצל עינב – אין דחיות, אין פיגורים, אין תירוצים! תמיד תמיד כל התרגילים חזרו מיד במפגש הבא!

שיעורי הבית מוחזרים עם ציון, ועם הדרכה ברורה לסטודנט היכן טעה ואיך לפתור נכון.

השיעור הבא יתחיל במסירת שיעורי הבית, עינב תמיד תמיד שואלת, איך היו שעורי הבית מה לא הבנתם. היא תהיה מוכנה לשבת ולהקדיש גם שעה שלמה לחזור ולהבהיר מה שלא היה ברור.

ואז ממשיכים בחלקים המתקדמים יותר בנושא שנלמד בשיעור הקודם כך עד שמסיימים את הנושא.

בסוף כל נושא התלמיד יוצא עם ידע בסיסי בתקן, שיטת הפתרון הטובה ביותר לתרגילי מועצה, העצמה אישית – דהיינו בטחון עצמי, והדרכה מעשית כיצד לפרק תרגילים מורכבים לשאלות קטנות ופשוטות בנות פתרון.

כך שיעור אחר שיעור, לא פלא שבסופם של עשרים ומשהו מפגשים, מי שעקב אחר עינב יוצא מכונה יעילה לפתרון מהיר של תרגילים. ויותר נכון צריך לומר, יוצאים תלמידים שיודעים לגשת בבטחון מלא ולקצור נקודות בקלות במועצה הן בנושאים מוכרים והן בנושאים ש"נפלו מהירח".